|
|
|
|
|
|
|
|
Sivu päivitetty
11.5.2005 |
|
|
Terveydenhuollon osastonjohtajat ry Pirkanmaan jaoston opintopäivä
Aika: 20. 5. 2005
Paikka: Tampere-talon Studio
Yliopistonkatu 55, 33101 Tampere
Kohderyhmä: Yksilövastuisesta hoitotyöstä kiinnostuneet
Koulutuspäivän tavoitteena on tarkastella, miten yksilövastuista hoitotyötä toteutetaan asiakaslähtöisesti, kertoa siitä miten yksilövastuista hoitotyötä on toteutettu erilaisten potilaiden hoidossa ja miten hoitotyötä tehdään ihmisten ja heidän perheidensä kanssa.
|
|
|
|
|
8.00 8.30 |
Ilmoittautuminen
|
|
|
8.30 8.40 |
Koulutuspäivän avaus
pj. oh Marja-Leena Haukkavaara
|
|
|
8.40 9.30 |
Johdatus aiheeseen
THT, KT Terttu Munnukka
|
|
|
9.30 10.30 |
Yksilövastuisen hoitotyön kehittäminen juurruttamalla sairaalan ja ammattikorkeakoulun yhteistyössä
Yliopettaja THM, KT Elina Ora-Hyytiäinen,
Lohja-instituutti, Laurea-ammattikorkeakoulu
|
|
|
10.15 10.45 |
Kahvitauko
|
|
|
10.45 11.15 |
Potilaan puheenvuoro
|
|
|
11.15 12.35 |
Käytännön kokemuksia
• Omahoitajana Sopimusvuoren dementiakodissa
sh, Aittakodin johtaja Liisa Mäenalusta
• Omahoitajana pitkäaikaispotilaiden hoitotyössä
mth Mika Starck, Hatanpään sairaala,
psykogeriatrian osastoryhmä
• Omahoitajana silmätautien vuodeosastolla,
sh Raili Rantalahti ja ph Tuula Mäntylä, TAYS
|
|
|
12.35 13.15 |
Lounas ja kahvi
|
|
|
13.15 14.45 |
Käytännön kokemuksia
• Omahoitajana lyhytaikaisessa hoitosuhteessa
sh Ritva Innanen, tuki- ja liikuntakirurgian osasto TAYS
• Omahoitajana lastenpsykiatriassa
oh Tarja Pikkarainen, lastenpsykiatrian osasto
• Omahoitajana päivystyspotilaan hoitotyössä
sh Päivi Kuronen, Hatanpään sairaala osasto A2 |
|
|
14.45 15.00 |
Virkistystauko |
|
|
15.00 15.30 |
Osastonhoitajan merkitys yksilövastuisessa hoitotyössä
oh Teija Liimatainen, gastroenterologian osasto 1,TAYS |
|
|
15.30 16.00 |
Eettisyys yhteistyösuhteessa loppuyhteenveto koulutuspäivästä
THT, KT Terttu Munnukka |
|
|
16.00 16.05 |
Koulutuspäivän päätös
pj. Marja- Leena Haukkavaara |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alkuun |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|